tirsdag 7. desember 2010

Den effektive timen



Den siste timen har desidert vært min mest effektive i denne førjulstid !!!!

Først fikk jeg satt igang ovn og "tining" av margarin til brune pinner så fikk smøret til pepperkakene smelte samtidig som jeg begynte å plukke frem til farmors rødbet salat.

I løpet av en stakkarslig time er altså ny pepperkakedeig til kjøling i kjøleskap, de brune pinnene har funnet kakeboksen sin og rødbet salaten er på vei i glass og krukker. Om kakene i år er glutenfrie betyr ingen ting, de smaker nesten like godt som ellers. I hvertfall langt bedre enn Wasa glutenfritt knekkebrød (det skal dog ikke mye til for det).

Da er bare oppvasken igjen og den kan min kjære ta =)

Men først skal vi jentene lage taco til gutta som er på trening!!!!

Ha en super førjulskveld!

P.S. Er super fornøyd med at mine vakre Lene Bjerre lys har fått en vakker Georg Jensen stake med litt Jette Frølich pynt på.

1 kommentar:

  1. Wow, wow. Stor applaus :)
    Kakene ser fortreffelig ut og jeg må si meg enig i at pynten på adventstaken satte prikken over i `en
    At kakene smaker like godt uten gluten tviler jeg ikke på, men måtte du forandre på mengder eller steketid??
    Tart gjerne i mot en glutenfri oppskrift, får nok noen gjester med allergi innom i jula....koselig å ha noe ekstra godt å servere uten gluten også.

    SvarSlett