fredag 14. januar 2011

Mål, mål, mål....


Etter en fantastisk start på dagen med Gründerfrokost i Drøbak er jeg klar for å sette de klare målene og strategien for 2011 og kan nesten ikke vente på å få tilsendt Vision boardet mitt!

Men i all denne entusiasmen merker jeg at de nærmeste målene kanskje ikke bør være av art: legge klar forretningsplan og strategi, men å få selvtillitten dithen at jeg lærer meg å prate mer om meg og hva jeg kan og virkelig er god på. Det er jo helt idiotisk og gå rundt alene i ett rom med masse damer (vel 20) og ikke få slått av prat med noen nye fordi du er for lite vant med denne type setting. Så trene, trene, trene.... Og så en dag tør jeg å ta den telefonen jeg har tenkt på et halvt år til Spiskammerset f.eks.

Så altså her er jeg: KWV SKAL ha masse oppdrag i 2011 og SKAL få markedsført seg og jeg SKAL tørre og ringe og ikke minst jeg SKAL finne meg en inspirasjonskilde og henge på veggen som jeg skal se på HVER dag =)

Starter nå.................

1 kommentar:

  1. Bra tenkt og skrevet, Kjersti! Tror - og vet at mange kjenner seg igjen her, har vært der selv for et års tid siden, og er der innimellom ennå. Du har jo allerede skrevet noen mål her som hvem som helst kan se og da blir det allerede en forpliktelse å gjøre noe med, hadde jeg følt ihvertfall og det er jo bra, synes det er tøffere å skrive det her, enn å stå å småprate med noen, er faktisk imponert over mange bloggere der.

    Uansett, personlig synes jeg det blir vel mye fokusering på mål og kjenne seg selv og forandre tankene osv..... ja, i det hele tatt, blir litt mye av det samme for tiden og synes jeg har hørt dette endel ganger før, men for all del, det er viktig og vi skal tenke på det, men ikke henge oss opp i det. Mitt råd er: Bare gjør det! Ta den telefonen til Spiskammerset på mandag uansett hvordan du har det da og hva du føler... Antagelig er du bare redd for å få "nei" for da er den drømmen om Spiskammerset borte, men "nei'er" må du igjennom, så tenk heller at da er du ett skritt nærmere neste kunde som vil si "ja".

    Det skjer ikke noe før du gjør noe - den setningen kan jeg tenke mange ganger om dagen - med ting jeg ikke er motivert for - alt fra å handle til å trene, eller noe med jobben.
    Tenk også på hvor du har kommet nå, i forhold til ifjor.

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett